I dag var det et mildt sagt yrende liv på Karl Johan. Mine to favorittsunnfjordinger og jeg tok oss turen ned og var først vitne til taler fra Christian Tybring-Gjedde, Carl I. Hagen og Siv Jensen. Altså, vi lever i et land med valgfrihet og det takker jeg min
skaper for, men vær så snill, kjære deg: Hold deg unna Fremskrittspartiet. Samtlige taler var preget av sinne og bitterhet overfor den sittende regjeringen og kjørte den mest populistiske linjen jeg noensinne har vært borte i innenfor politkken - kun avgiftskutt og strengere innvandring stod i fokus. Jeg ble nær sagt fysisk kvalm av å høre på det. Og, ja, jeg er nok bokstavelig talt farga av mitt politiske syn, men å gå over til å høre på Kristin Halvorsen etterpå var som balsam for sjelen. Man kan kritisere regjeringen for mye, det kan jeg godt være den første til å si, men en sittende regjering må tale mye mer nøkternt da de i motsetning til et parti som har vært konstant i opposisjon kjenner til realitetene her i landet. Etter Kristin Halvorsen gikk turen rett videre til Jens Stoltenberg, også en ganske så god tale. Helge og jeg lekte så pressefotografer og fotfulgte Stoltenberg en god stund. Med unntak av at en livvakt etterhvert ble litt irritert på meg, gikk det helt fint. Og dagen bød absolutt på noen gode bilder.
All ære til Hanne
Carl peker og er sinna
Siv måler verferd med FrP i regjering
En veldig sur fyr og flotte ungdommer
En pen finansminister
En engasjert finansminister
Ntåååå
Jens deler ut rose
Jens deler ut enda en rose
Jens!
Jens og Helge. Et fantastisk bilde.
Jens og Espen.