mandag 7. september 2009

Velg:09

Etter å ha handlet litt bøker i dag tok jeg meg en tur ned på Karl Johan, til valgbodene. Der kom jeg i prat med en politiker - fra Oslo Frp. Jeg konfronterte han med et par motsetninger i partiprogrammet og prinsipprogrammet deres. Svaret jeg fikk hadde vært hardtslående om vedkommende hadde brukt sutt: Folk flest leser ikke partiprogrammet.

Det er så herlig å høre sånt fra en politiker, særlig med tanke på hans parti sin fine bunnlinje om at de er partiet for folk flest. Kanskje på tide med et nytt slagord, inspirert av denne politikeren?

Frp - for folk som ikke leser partiprogrammet
Frp - for folk som ikke er så glad i å lese
Frp - for folk som ikke gidder å lese
Frp - for folk som ikke ser verdien i å lese, men synes allikevel at innvandrere burde klare det

Godt valg. Håper din stemme går til et annet parti enn Frp - vi har en verden å bygge.


3 kommentarer:

Ingerid sa...

Hehe.. du e kul, Espen :)

Tarmine sa...

Haha! Sykt bra!

Anonym sa...

Har du faktisk tenkt deg tanken om at "vi har en verden å bygge", aldri kommer til å bli oppfylt med ett sosialistisk styre?

For iallefall å bygge dette landet først, så trenger vi stimulanse i det private, som fører til arbeidsplasser, kombinert med en likestilling mellom det offentlige og private. Sistnevnte fører til at folk kan f.eks få helsetjenester fra ulike leverandører uten at lommeboken spiller inn, og helsekøen blir mindre. Er faktisk kapitalismen som gir velstand og velferd!

Og som innvandrer i dette land, må jeg nesten le av hvordan nordmenn gang på gang går i ap-fellen. De som har peil på samfunn, stemmer alltid blått..