tirsdag 22. januar 2008

Glimt meg i...

Da har vi begynte å turnere. Nå henger Once Upon a Team og fragmenter av Team Perk her, underforstått Nyborg Erlien, Elvik Svoen, Leland Holberg og Bolstad Strømme Finch. Vi begynte med å ha en kjempeflott øvelse med Bodø Ten Sing, en veldig fin opplevelse og erfaring. Helt siden TSN startet har jeg gledet meg noe grasat til å besøke andre Ten Sing-grupper og se hvordan de er i forhold til Amasing, som til tider nesten har vært som mitt andre hjem. BTS var nok ikke veldig ulikt i forhold til Amasing, men det er jo i grunn litt lærdom, det og; det finnes tilfeller av folk i både Porsgrunn og Bodø som tenker likt.

Apropos Bodø og subjektiv tankegang: De mener visstnok at de har en fotballklubb de er stolte av. Jeg kan ikke si noe på akkurat det, å ha en eliteserieklubb som det fremste laget man holder av fører med seg en viss stolthet. MEN for en begredelig skadefryd desse nordlænningane har overfor sine beseirede motstandere. Det har ikke vært mye fotballskriblerier i bloggen min hittil, til tross for at det er en av mine fremste lidenskaper. Derfor kommer det nå. Jeg er supporter av en 1.divisjonsklubb, en klubb som nylig rykket ned. De rykket ned fordi de var dårligere enn Bodø/Glimt. Jeg er supporter av Odd Grenland. Og sett deg inn i følgende scenario: Du står på en scene og har akkurat gjennomført en konsert du har brukt mye krefter på. Du har ikke sovet på omlag 18 timer og beholder smilet på så godt du kan fordi du vet at neste som venter deg er en dose med søvn. Så kommer en svært så energisk nordlending på scenen og sier at siden vi har en Odd-fan her, skal han få møte en liten utf0rdring i form av en sumobryterkamp mot en som er en god del eldre og mange ganger sterkere enn Odd-fanen. Siden jeg var på, måtte jeg jo bare ta utfordringen for å vise kjærligheten til klubben min. Og hva kan jeg si? Det gikk, om mulig, dårligere med meg enn med Odd i kvalikken. Nordlendingene godtet seg, spesielt min opponent, som jeg attpåtil er underlagt på TSN. Nok et slag i trynet for Odd og nok en triumf for gulingene i nord. Jeg har bare et budskap til dere Glimt-supportere: Hovmod står for fall! Amen.

Utover det så venter klubb-promotion i morra og Ten Sing-øvelse på torsdag. Livet er i grunn ganske så feiende flott her i Bodø nå. Jeg er Espen, du hører snart mer fra meg om du fortsetter å lese bloggen min. Forresten, takk for at du gjør det :)

1 kommentar:

nelle sa...

Vil bare si at du er en veldig god ambasadør for Odd/Grenland! Tøft av deg å ta i mot en sånn utfordring, selv om det ikke gikk så bra. Egentlig glad jeg slapp å se den kampen! men ellers følger jeg med så godt jeg kan. Fortsatt lykke til med turneen! Stor klem!