fredag 11. desember 2009

11. desember

14. Alice Cooper - Poison

Sangen handler om en å være dypt tiltrukket til tross for at man vet at det egentlig ikke er en veldig lur ting å være i akkurat det tilfellet. Det er et tydelig sadomasochistisk preg på sangen og handler alt i alt om transen og fantasivevet man kan havne i når man har en fascinasjon eller forelskelse for noen som man vet ikke er til det gode.

Dette er etter min menig Coopers signaturlåt. Den er rå i vid forstand - god låt som i motsetning til artisten er helt usminket. Jeg kan lett skjønne at sangen kan vekke avsky hos enkelte, men i mine ører blir Coopers stemme, sjangeren og teksten en eneste stor harmoni. Dette er en sang som man kjenner fra tåspissene og opp til issen - underforstått over hele kroppen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du er inne i en dårlig periode

Helge sa...

Einig med Anonym Doksrød!

Draeica sa...

YEY! POISON! Husker såvidt da mine venner meldte meg opp til karaoke på frakken for å synge denna...

Anders sa...

Ingrid sin kommentar om karaoke beskriver godt hvor denne låta har sin rettmessige plass. Med andre ord: tyn, tyn og enda mer tyn.

Helena sa...

Enig med Anders. Beklager, men tyn er på sin plass.

Espen sa...

Ah, subjektivitet <3

Anders sa...

Men det er jo jeg som har rett! Subjektivitet meg i rævva. Jeg skal utgi en bok. The world of music according to Anders Helgerud. Det skal være et leksikon.