onsdag 7. januar 2009

Ut på tur, aldri sur!

Stian, min tidligere housemate som skulle over til Bergen og ta med seg sine eiendeler, henta meg rundt 9. Målet var Bergen. Turen gikk over Haukeli med pizza, boller og sjokolade som proviant. Og Haukeli? Hellige dykker, så fint det var der. Iskaldt, skyfri himmel og masse, masse snø. Stemningen tvang fram at vi vakkert og tonerent sang Jeg Snører Min Sekk. Den nasjonalromantiske rusen nådde sitt klimaks når vi satt på Haukeliseter og spiste rømmegrøt mens vi så utover det fantastiske vinterkledte landskapet. Jeg prøvde å ta bilder med mobilen, men bildene er for stusselige til at de kan forklare hvor flott det var. Jeg tror virkelig jeg aldri har sett Norge vakrere på vinterstid. Jeg fikk nesten lyst til å gå på ski og DET har jeg aldri villet på 7 år.

Stian og jeg snakka om veldig masse rart, noe som gjorde at vi begynte å lure på en del ting underveis som det plaga oss at vi ikke kom på. Vi kom til slutt til bunns i det, men nå hiver jeg ballen over til deg, kjære leser, nå blir denne bloggen interaktiv! Dere skal få tre spørsmål som Stian og jeg lurte oss gule og grønne på. Svar på dette ved å kommentere dette innlegget. Er litt spent på responsen, med tanke på at det i denne juleferien (ja, fortsatt juleferie for oss som studerer på Universitetet) ikke er så populært å lese blogger. Menmen, vi får se. Premien er å få en hel bloggpost for seg selv med hva nå enn det måtte innebære. Vi får se hvem som har bein nok i nesa til å svare på denne konkurransen.

Spørsmålene er
1. Hva heter Russlands høyeste fjell?
2. Hvor lang er Haukelitunnelen?
3. Hvem er verdens mestselgende soloartist?

Lykke til, Google er din venn.

5 kommentarer:

Anonym sa...

1. Elbrus
2. 5682 (faktisk 40 meter lengre enn høyden på Elbrus)
3. I USA leder faktisk Garth Brooks over denne mannen, men på verdensbasis leder nok fortsatt Elvis, foran Michael Jackson...

Rune Ulset Furberg sa...

Nå ser det jo ut som plagiat, men jeg drev faktisk og researcha dette (og Wikipedia er min venn, Google er bare kjedelig) idet Anonym postet...
Svarene er:
1. Mt. Elbrus
2. 5682 meter
3. Elvis Presley

Anonym sa...

Yeah!

1. Elbrus (ikke google)
2. 5682 meter (google)
3. Her ser jeg at to før meg er litt uenige. Jeg ville sagt Elvis. Etter han kommer blant annet Bing Crosby, Frank Sinatra, Garth Brooks og Madonna. Rekkefølgen er jeg ikke sikker på, men Mr. Brooks er mestselgende av alle i USA (Ikke google)

Anonym sa...

Hei Espen! Gratulerer med dåpsdagen din i dag!
Jeg har googlet. Svarene er som følger:
1. Mount Elbrus: 5642 m.
2. 5682 m.
3. Garth Brooks.
En fin start på arbeidsdagen med en liten quizz!
Klem fra mamman din.

Sijih sa...

det var slike spørsmål jeg rett og slett ikek bryr meg om.

men nasjonalromantikken er bare helt nydelig =D=D
Siri like!